• Alexandra Fodor

Sistem automat de cantarire poduri bascula



Oră deschisă, la Scaleit: azi dezvăluim în toată splendoarea lui, ciclul automat de cântărire a autogunoierelor. Același ciclu poate fi aplicat pentru orice alt tip de vehicule.


1. ÎNREGISTRARE VEHICUL

Primul pas pentru corecta funcționare a sistemului automat de control a cântăririi vehiculelor îl reprezintă înregistrarea acestora în aplicația software de cântărire W8 (Weight).

La înregistrare, tuturor vehiculelor aparținând flotei proprii precum și celor aparținând clienților repetitivi le vor fi asignate carduri de identificare de tip RFID, acestea permițând identificarea unică a unui vehicul/ansamblu de vehicule ce se prezintă la locație în scopul cântăririi.


Constructiv, în funcție de soluția tehnică adoptată pentru identificarea vehiculului, aceste carduri pot fi de două tipuri:

• Etichetă RFID pentru parbrizul vehiculului, ce se va utiliza în combinație cu antenă UHF/RFID de distanță;

• Card personal RFID, pe care conducătorul auto îl va utiliza pentru identificarea vehiculului la terminalul de auto-cântărire.

Costurile operaționale suplimentare induse de această abordare (identificarea RFID a vehiculelor) sunt minime (1 … 5 €/vehicul), cost ce poate fi transferat către deținătorul vehiculului în cazul deteriorării sau pierderii cardului.


Alegi ușor când știi că la Scaleit ai doar variante câștigătoare:

2. SISTEM DE CONTROL CU ANTENE UHF/RFID


• Această arhitectură folosește antene UHF/RFID pentru identificarea vehiculului de cântărit.

• Suplimentar, sistemul poate utiliza, ca sistem de siguranță, și un sistem de 2 camere ANPR/LPR pentru dubla confirmare a vehiculului de cântărit prin identificarea automată a numărului de înmatriculare.

• Pentru determinarea poziției vehiculului în diferite puncte cheie ale procesului de cântărire se folosesc senzori de proximitate (geomagnetici și/sau optici).

• Camere IP de mare rezoluție (2 – 8 pe cântar) sunt folosite pentru achiziția de imagini cu poziția vehiculului pe cântar la momentul cântăririi.

• Suplimentar, și opțional, sistemul poate include și 1-2 afișaje de mari dimensiuni care să permită conducătorului auto să vadă mesaje privind deplasarea și poziționarea vehiculului, precum și greutatea curent afișată de sistemul de cântărire.


Avantaje:

• Automatizare ridicată și transparentă față de conducătorul auto, în cazul vehiculelor înregistrate în sistem.

• Un raport optim preț de cost vs. performanțe sistem.

• Arhitectură identică pentru cântar, atât în cazul locațiilor cu un sigur pod basculă cât și în cazul locațiilor cu două cântare (intrare-ieșire).


Dezavantaje:

Această arhitectură necesită o persoană pentru a autoriza vehiculele neînregistrate (vehicule noi sau ocazionale), precum și vehiculele care nu au putut fi identificate (de ex. conflict între ANPR și RFID). Totuși, acest dezavantaj poate fi compensat prin interfața web a aplicației W8, interfață care permite introducerea de la distanță a datelor vehiculelor, precum și realizarea de pre-comenzi.