• Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon

© 2018 by EnigmaWeb      Politica Cookie

  • Alexandra Fodor

Sistem automat de cantarire poduri bascula



Oră deschisă, la Scaleit: azi dezvăluim în toată splendoarea lui, ciclul automat de cântărire a autogunoierelor. Același ciclu poate fi aplicat pentru orice alt tip de vehicule.


1. ÎNREGISTRARE VEHICUL

Primul pas pentru corecta funcționare a sistemului automat de control a cântăririi vehiculelor îl reprezintă înregistrarea acestora în aplicația software de cântărire W8 (Weight).

La înregistrare, tuturor vehiculelor aparținând flotei proprii precum și celor aparținând clienților repetitivi le vor fi asignate carduri de identificare de tip RFID, acestea permițând identificarea unică a unui vehicul/ansamblu de vehicule ce se prezintă la locație în scopul cântăririi.


Constructiv, în funcție de soluția tehnică adoptată pentru identificarea vehiculului, aceste carduri pot fi de două tipuri:

• Etichetă RFID pentru parbrizul vehiculului, ce se va utiliza în combinație cu antenă UHF/RFID de distanță;

• Card personal RFID, pe care conducătorul auto îl va utiliza pentru identificarea vehiculului la terminalul de auto-cântărire.

Costurile operaționale suplimentare induse de această abordare (identificarea RFID a vehiculelor) sunt minime (1 … 5 €/vehicul), cost ce poate fi transferat către deținătorul vehiculului în cazul deteriorării sau pierderii cardului.


Alegi ușor când știi că la Scaleit ai doar variante câștigătoare:

2. SISTEM DE CONTROL CU ANTENE UHF/RFID


• Această arhitectură folosește antene UHF/RFID pentru identificarea vehiculului de cântărit.

• Suplimentar, sistemul poate utiliza, ca sistem de siguranță, și un sistem de 2 camere ANPR/LPR pentru dubla confirmare a vehiculului de cântărit prin identificarea automată a numărului de înmatriculare.

• Pentru determinarea poziției vehiculului în diferite puncte cheie ale procesului de cântărire se folosesc senzori de proximitate (geomagnetici și/sau optici).

• Camere IP de mare rezoluție (2 – 8 pe cântar) sunt folosite pentru achiziția de imagini cu poziția vehiculului pe cântar la momentul cântăririi.

• Suplimentar, și opțional, sistemul poate include și 1-2 afișaje de mari dimensiuni care să permită conducătorului auto să vadă mesaje privind deplasarea și poziționarea vehiculului, precum și greutatea curent afișată de sistemul de cântărire.


Avantaje:

• Automatizare ridicată și transparentă față de conducătorul auto, în cazul vehiculelor înregistrate în sistem.

• Un raport optim preț de cost vs. performanțe sistem.

• Arhitectură identică pentru cântar, atât în cazul locațiilor cu un sigur pod basculă cât și în cazul locațiilor cu două cântare (intrare-ieșire).


Dezavantaje:

Această arhitectură necesită o persoană pentru a autoriza vehiculele neînregistrate (vehicule noi sau ocazionale), precum și vehiculele care nu au putut fi identificate (de ex. conflict între ANPR și RFID). Totuși, acest dezavantaj poate fi compensat prin interfața web a aplicației W8, interfață care permite introducerea de la distanță a datelor vehiculelor, precum și realizarea de pre-comenzi.






3. SISTEM DE CONTROL CU TERMINALE AUTO-CÂNTĂRIRE


• Această arhitectură folosește terminale de auto-cântărire pentru identificarea vehiculului de cântărit.

• În cadrul aplicației de cântărire W8 se pot defini pașii necesari pentru completarea unei cântăriri (vehicul, produs cântărit, client/furnizor, transportator, proiect, note, semnătură, etc.).

• Pentru fiecare card înmânat se pot pre-defini parțial sau integral, datele aferente pașilor de mai sus;

• Totodată, în funcție de pașii definiți pentru o cântărire completă, și în funcție de datele pre-definite pe cardul de identificare, conducătorul poate introduce manual datele lipsă care ajută la completarea cântăririi;

• De asemenea (funcție activabilă/dezactivabilă în cadrul W8), conducătorul unui vehicul neînregistrat poate să intre pe cântar și să efectueze cântărirea, introducând manual datele de cântărire aferente. În cazul în care este necesar ca vehiculele ocazionale să achite contravaloarea pe cântar, terminalul poate fi echipat cu terminal bancar (opțional).


Avantaje:

• Automatizare ridicată cu eliminarea aproape integrală a operatorului cântar. Pentru cazurile excepționale, administratorul locației (sau echivalent) poate superviza și/sau efectua edita datele cântăririlor efectuate de la aplicația W8.

• Interfață intuitivă și ușor de utilizat chiar și de conducătorii auto nefamiliarizați cu procesul de cântărire (similar bancomate).

• Posibilitate de automatizare care să includă și utilizarea sistemului de către vehicule neînregistrate, chiar și în afara orelor de program (plata cu cardul, etc.).


Dezavantaje:

• Costuri mai mari ale echipamentelor.

• Arhitecturi diferite pentru locațiile cu un singur cântar (două terminale instalate de ambele părți laterale ale podului basculă) și cu două cântare (câte un terminal pe cântar, pe partea stângă a acestuia).






Alegi ușor, cântărești cu spor:

4. ANALIZĂ COMPARATIVĂ SOLUȚII


Ușor de utilizat, design atrăgător:


5. ACCESORII SISTEM



Ce am învățat azi? Dacă o faci, fă-o simplu și eficient! Greul lasă-l pe noi!


Scaleit – cântărim la greu!